معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

اینکه می‌گویند”معماری اسلامی” روی غرض خاصی بوجود آمده است. هیچگاه شنیده نشده بگویند معماری مسیحی یا معماری یهودی یا معماری بودائی. سهم اصلی معماری ممالک مسلمان از معماری ایرانی ناشی می‌شده و برای کمرنگ کردن آن از واژه”اسلامی” استفاده می‌کنند


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

رافائل سانتسیو (به ایتالیایی: Raffaello Sanzio) (6آوریل 1483 میلادی - 6 آوریل 1520 میلادی) که بیشتر با اسم کوچکش رافائل شناخته می‌شود، نقاش و معمار ایتالیایی دوران اوج رنسانس است. وی به همراه لئوناردو داوینچی و میکل آنژ سه‌گانه استادان بزرگ دوران خود را تشکیل داده‌است.

 

رافائل هنرمند پرکاری بود که کارگاه بزرگی را مدیریت می‌کرد و علی‌رغم مرگ زودهنگامش در ۳۷ سالگی، امروزه تعداد فراوانی از آثارش برجای مانده‌است. از آن زمره می‌توان به دیوارنگاره‌های اتاق های رافایل در واتیکان اشاره نمود که اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین اثر در طول عمر هنری وی بود علی‌رغم آن‌که در زمان مرگش ناتمام باقی ماند. پس از سال‌های ابتدایی زندگی در رم اکثر آثار رافائل توسط خود وی طراحی و به طور گسترده در کارگاهش خلق می‌شدند که این خود با افت قابل ملاحظه‌ای در کیفیت همراه بود. رافائل در طول حیات، نقاش بسیار تاثیرگذاری بود اگرچه در خارج از رم او را اغلب با آثار مشترکش می‌شناختند. پس از مرگ رافائل، تاثیر رقیب بزرگش میکل آنژ بر هنر اروپا تا قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی فراگیر بود، هنگامی که کیفیت هارمونیک و یک‌دست آثار رافائل بار دیگر به عنوان سبکی برتر مورد توجه قرار گرفت.


ادامه مطلب
[ جمعه 8 دی 1391برچسب:معماران معروف, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

http://www.iricap.com/images/other/mehr30-VARTAN.gif

پل آبکار در سال 1287 شمسی در یک خانواده نسبتاً مرفه دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان سن لویی تهران گذراند و در سال 1304 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. دیپلم متوسطه خود را در سال 1929 میلادی     ( 1308 ) از دبیرستان اورلئان فرانسه گرفت و در همان سال در دانشگاه سن لوک بروکسل در رشته معماری به تحصیل مشغول شد. دوره تحصیل هفت سال طول کشید و در طول آن دوره های شبانه مجسمه سازی، مقاومت مصالح، دکوراسیون و منبت کاری را نیز طی کرد.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 8 دی 1391برچسب:معماران معروف, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
7f3d582666ef04b8a6a35e19c5560919 288x300 زندگینامه هـــادی تهرانــــی پادشـــــاه معمـــــاری دنیــــا

تهرانی در سال ۱۹۵۴ در تهران متولد شد. مدت شش سال در ایران زندگی کرد و در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده‌اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبیرستان، در سال ۱۹۷۷ تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشگاه صنعتی (براونشوایک) آغاز و تا سال ۱۹۸۴ در این رشته به تحصیل پرداخت. پس از آن مدتی در مدرسه‌ عالی (آخن) تدریس کرد و همزمان روی پروژه‌های معماری کار می‌کرد. او استعداد و خلاقیت فراوانی در این رشته از خود نشان می‌داد. در سال ۱۹۹۱ همراه با دو تن از معماران خبره آلمانی به نام (جینز بوت) و (کایریشتر) دفتر معماری (BRT) را در هامبورگ تاسیس کردند که امروزه با ۱۰۴ کارمند، به عنوان معروفترین و بهترین دفتر معماری در اروپا در حال فعالیت است. این دفتر در زمان تاسیس، فقط ده کارمند داشت. امروزه طرح‌ها و پروژه‌های بدیع و باشکوه تهرانی نه تنها در شهرهای آلمان از جمله مونیخ، کلن، فرانکفورت، هامبورگ، برلین و… بلکه در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا از جمله دوبی، مسکو، استانبول، رم و… به چشم می‌‌خورد. کارهای او در سطح بین‌المللی، الگو و نمونه است. مردم آلمان به تهرانی علاقه زیادی دارند و برایش احترام زیادی قایل هستند.


ادامه مطلب
[ جمعه 8 دی 1391برچسب:معماران معروف,, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 تادائو آندو


از مشخصات معماری آندو، استفاده بهینه از سیمان و طراحی فضاهای بشدت متخلخل است.تادائو آندو (به ژاپنی: 安藤忠雄 Andō Tadao) (اوساکا، ۱۳ سپتامبر ۱۹۴۱) معمار برجستهٔ ژاپنی است.

آندو معماری خودآموخته‌است . قبل از اینکه با جدیت به معماری روی آورد مدتی رانندهٔ کامیون و قبل از آن بوکسور بود.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

 

 

سيد هادي ميرميران، متولد 1323- قزوين، در سال 1347 در رشته معماري از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران  بارتبه اول فارق التحصيل شد.
فعاليتهاي حرفه اي او را مي توان به سه دوره تقسيم كرد:
• از سال 1347 تا 1357 مسئول كارگاه معماري واحد طراحي معماري و شهرسازي شركت ملي ذوب آهن ايران
• از سال 1358 تا 1367 سرپرست واحد طراحي شركت خانه سازي ايران و سرپرست واحد طراحي اداره كل مسكن  و شهرسازي استان اصفهان
• از سال 1367 تا سال 1385 مدير عامل و مدير طراحي شركت مهندسين مشاور نقش جهان- پارس


سوابق آموزشي:

• مدرس دانشگاه علم و صنعت، از سال 1370 تا 1376
• مدرس دانشكده هاي معماري دانشگاه آزاد اسلامي تهران، شيراز و همدان از سال 1374 تا 1382


ادامه مطلب
[ سه شنبه 21 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

زَها حَدید از معماران برجسته بریتانیایی (عراقی‌تبار) در سبک واسازی است.

در سال ۲۰۰۴ میلادی حدید نخستین زن بود که به دریافت جایزه معماری پریتزکِر نائل آمد.

زندگینامه

زها حدید ملیتی عراقی-بریتانیایی دارد و در تاریخ ۳۱ اکتبر ۱۹۵۰ در بغداد به دنیا آمد. مدرک ریاضیات خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت اخذ کرد و سپس برای تحصیل در مدرسه معماری لندن (AA) راهی لندن شد. او بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه با استاد اسبق خویش رم کولهاس در دفتر معماری «OMA» به کار مشغول شد و در سال ۱۹۷۷ عضوی از آن شد. در سال ۱۹۸۰ دفتر مستقل خود را در لندن ایجاد کرد و در همان سال‌ها در مدرسه معماری (AA) به تدریس مشغول بود.

برخی پروژه‌های معماری

 

  • مرکز مگی در بیمارستان ویکتوریا (۲۰۰۶)، کرکالدی، اسکاتلند
  • ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل (۲۰۰۶)، ناپل، ایتالیا
  • ساختمان مرکزی ب‌ام‌و (۲۰۰۵)، لیپزیگ، آلمان
  • ترن هوایی (۲۰۰۷) اینسبروک، اتریش
  • مرکز علمی فائنو (۲۰۰۵)، وولفسبرگ، آلمان
  • سکوی پرش اسکی برگیسل (۲۰۰۲)، اینسبروک، اتریش
  • ایستگاه آتش نشانی ویترا (۱۹۹۴)، ویل ام راین، آلمان
[ پنج شنبه 29 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ سه شنبه 27 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 (1 شهریور تهران -)معمار و نقاش ایرانی، استاد معماری و رییس سابق دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

کامران دیبا (طباطبایی) ( ۱۴ اسفند ۱۳۱۵) معمار معاصر، برنامه‌ریز شهری و نقاش ایرانی است.

پیشینه

دیبا در رشته معماری دانشگاه هوارد در شهر واشنگتن دی سی تحصیل کرد. در سال ۱۹۶۴ در این رشته فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را در رشته جامعه‌شناسی ادامه داد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

محسن فروغی(۲۳ اردیبهشت ۱۲۸۶) درگذشت(۱۴ مهر ۱۳۶۲)

معمار ایرانی، استاد معماری و رییس سابق دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

هوگو آلوار هنریک آلتو (به انگلیسی: Hugo Alvar Henrik Aalto) متولد ۱۸۹۸، بزرگترین معمار فنلان و از بنیانگذاران معماری مدرن بود.آلتو در ۱۹۷۶ در هلسینکی درگذشت.

در1916 به پلی تکنیک هلسینکی رفت و در 1921 فارغ التحصیل شد.از شاگردان آرماس لینگرن و لارس سونک بود

آلتو در ایران :

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 پتر بهرنس (به آلمانی: Peter Behrens) متولد ۱۸۶۸ هام بورگ، معمار آلمانی بود. وی از متقدمین معماری مدرن محسوب می‌گردد. لودویگ میس فن در روهه، لوکوربوزیه، و والتر گروپیوس از شاگردان او بودند.

 

[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

لودویگ میس فن در روهه (به آلمانی: Ludwig Mies van der Rohe) (۲۷ مارس ۱۸۸۶ - ۱۷ اوت ۱۹۶۹) معمار آلمانی-آمریکایی، و سومین مدیر باوهاوس از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ بود. همکاران، دانشجویان، نویسندگان و دیگران معمولاً او را توسط نام خانوادگی او یعنی میس مورد خطاب قرار می دادند.

[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

آدلف لوس (به آلمانی: Adolf Loos) معمار چکی‌الاصل اتریشی و از برجسته‌ترین نمایندگان معماری مدرن قرن بیستم است.

لوس پس از گذراندن دوره‌هایی در پلی‌تکنیک درسدن، در ۱۸۹۳ سفری طولانی به امریکا انجام داد و در آنجا آثار مکتب شیکاگو و نیز نمودهایی از جنبش هنر و فن را به چشم دید. در بازگشت به اروپا فعالیت حرفه‌ای خود را در وین آغاز کرد و آثاری پدید آورد که تجسم مادی و کامل نظریاتی بودند که او در نوشته‌هایش ارائه می‌داد. خانه‌هایی که او در دو دههٔ نخست سدهٔ بیستم می‌ساخت، در تضاد کامل با جریان یوگندشتیل قرار داشت و تجسم دقیق دیدگاه‌های نظری او بود که در مقالهٔ «معماری» در سال ۱۹۱۰ بیان شده بود. فضاهای داخلی پیراسته از جنس چوب و مرمر با نماهای بیرونی مکعبی‌شکل و اندودپوش، که هیچ تزئینی نداشتند، در تقابل قرار می‌گرفتند. در دههٔ ۱۹۲۰ او معمار ارشد شهر شد،       

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

لو کوربوزیه (به فرانسوی: Le Corbusier) با نام اصلی شارل ادوارد ژانره (به فرانسوی: Charles-Édouard Jeanneret-Gris) (زاده ۶ اکتبر ۱۸۸۷ - درگذشته ۲۷ اوت ۱۹۶۵) معمار، طراح، نویسنده و نقاش سوئیسی بود. وی به عنوان یکی از اولین پیشگامان معماری مدرن و سبک بین‌المللی مشهور است.

 

[ دو شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 صفحه بعد